Warszawska Karta Miejska
Bezpieczeństwo danych
Proces zbierania danych osobowych odbywa się pod ścisłą kontrolą, dlatego też dane zbierame przez ZTM są bezpieczne. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), ZTM może gromadzić i przetwarzać dane osobowe niezbędne w trakcie procesu personalizacji karty. Dane przez nas przechowywane mają najwyższy stopień bezpieczeństwa, są chronione fizycznie oraz przez systemy teleinformatyczne.
Czy personalizacja daje jakieś korzyści?
Tak. Dzięki personalizacji nie ma potrzeby noszenia ze sobą dokumentu tożsamości. Dodatkowo, w przypadku zagubienia lub kradzieży karty istnieje możliwość odzyskania niewykorzystanej części zakodowanego biletu
Jak można spersonalizować swoją Kartę?
Aby Warszawska Karta Miejska stała się Twoją osobistą Warszawską Kartą Miejską wystarczy wypełnić wniosek, załączyć zdjęcie i złożyć w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM. Jest też prostszy sposób – można wypełnić wniosek przez specjalną stronę.
Ile to kosztuje?
Pierwsza Karta jest wydawana bezpłatnie.Kolejna wydawana jest po uiszczeniu opłaty w wysokości 14,00 zł.
Opłata nie jest pobierana w przypadku:
- zmiany danych osobowych właściciela Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej
- w przypadku reklamacji, gdy karta uległa zniszczeniu bez winy pasażera.
Czy karta spersonalizowana jest obowiązkowa?
Zgodnie z uchwałą stołecznych radnych (nr XLVII/1454/2009 z 15 stycznia br.) od 1 stycznia 2010 r. imienne bilety okresowe (30- i 90-dniowe) będą kodowane wyłącznie na kartach spersonalizowanych – ze zdjęciem właściciela oraz z jego imieniem i nazwiskiem.
W jaki sposób można otrzymać spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską?
Karta spersonalizowana jest wydawana na wniosek użytkownika. We wniosku pasażerowie muszą podać swoje imię i nazwisko, PESEL (lub datę urodzenia w przypadku obywateli innych krajów) oraz opcjonalnie adres zamieszkania z kodem pocztowym.
Droga do spersonalizowanej Karty – wybierz jedną z trzech możliwości:
- odwiedź Punkt Obsługi Pasażerów ZTM (weź ze sobą zdjęcie)
- ściągnij wniosek ze strony – wypełnij, dołącz zdjęcie i wyślij pocztą
- wypełnij wniosek na stronie internetowej
Kartę należy odebrać osobiście w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów. Przed odebraniem Karty następuje weryfikacja danych we wniosku, dlatego też konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości. W przypadku osób niepełnoletnich niezbędne jest okazanie np. legitymacji szkolnej lub innego dokumentu, na podstawie którego będziemy mogli dokonać weryfikacji danych osobowych.
- Prosimy pamiętać, że załączane zdjęcie, w przypadku wniosku tradycyjnego powinno mieć wymiary 3,5 x 4,5 cm oraz być aktualne.
- W przypadku wniosku wysyłanego przez stronę internetową zdjęcie powinno mieć wymiary min. 99 x 128 pikseli, rozdzielczość 72 dpi i rozmiar nie większy niż 200KB.
W przypadku zniszczenia lub utraty Karty (np. kradzież, zagubienie) należy złożyć wniosek o wydanie kolejnej spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej (procedura wygląda tak samo jak w przypadku pierwszej Karty). Opłata dodatkowa za wydanie kolejnej spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej wynosi 14,00 zł.
Wnioski o wydanie kart
Wypełniony wniosek wraz ze zdjęciem można przesłać pocztą na adres:
Zarząd Transportu Miejskiego
ul. Żelazna 61,
00-848 Warszawa
z dopiskiem: „Personalizacja WKM”
Ile to kosztuje?
Pierwsza Karta jest wydawana bezpłatnie. Kolejna wydawana jest po uiszczeniu opłaty w wysokości 14,00 zł.
Opłata nie jest pobierana w przypadku:
- zmiany danych osobowych właściciela Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej
- w przypadku reklamacji, gdy karta uległa zniszczeniu bez winy pasażera.
Gdzie można otrzymać spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską?
Spersonalizowane Karty wydawane są w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.
Czy istnieje możliwość kodowania biletów ZTM na innych kartach?
Zgodnie z podpisanym Porozumieniem istnieje możliwość kodowania biletów na Karcie Legii zgodnej z poniższym wzorem:
Kolejną kartą na której można kodować bilety długookresowe ZTM jest Karta Mazowiecka.
Szczegółowe informacje o Karcie Mazowieckiej dostępne są na stronie Kolei Mazowieckich.
We współpracy PKO Bank Polski z m.st. Warszawą istnieje również możliwość wgrania biletów na Warszawską kartę płatniczą.